Mittauksen aloituksen aloitimme laittamalla koneen päälle ja asettamalla pakokaasuimurin pakoputkeen
Sitten piti laittaa autoon kaikenmaailman liittimet mm. akunnapoihin kiinni kierrosten lukumittari, tärinäanturi yms.
Tärinä anturi paikallaan
Sitten kone käski laittamaan anturin pakoputkeen
Kuvia kierrostenlukumittarista. Auton kierrokset piti nostaa 2000-3000rpm:n välille mittauksen ajaksi
Siinä kierrokset 2000rpm:n yli
Auton kierrokset jouto käynnillä
Autosta saatiin hyväksytty tulos ja auton arvoista sen verran että...
Nopea joutokäynti Raja-arvot:
CO: 0.3%
hc:100 ppm
Lambda: 0.97-1.03
CO 0.02
Lambda 1.001
CO korj. 0.02
CO2 14.8
O2 0.04
HC 0006
Öljynlämpötila 22 asteista
Joutokäynti Raja-arvot:
CO:0.5%
HC:100ppm
CO 0.02
Lambda 1.001
CO korj 0.02
CO2 14.8
O2 0.04
HC 0006
Öljynlämpötila 22 astetta
CO:Hiilimonoksiidi
HC:Hiilivety
CO2:Hiilidioksiidi
O2:Happi
Autoista pitää mitata päästöt aina jotta pääsisi katsastuksesta läpi
Tehtävän kauttta opin käyttämään koulun päästöjen mittaus konetta
työturvallisuus: haalarit ja turvakengät
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti