Eli tehtävän tarkoituksena oli purkaa ja kasata kytkin oikein.
Moottori oli otettu irti 323i bemarista (1995-1997)
aluksi tulostime ohje laput
aloitimme homman irroittomalla laatikon
Startti otettiin myös pois saadaksemme laatikon irti
Seuraavassa kuvassa olimme saaneet jo vaihdelaatikon irti. Kuvassa näkyy siirto haarukka ja painelaakeri
Sitten otimme painelaakerin irti
Ja sitten tulikin siirtohaarukan vuoro
Seuraavaksi aloitimme irroittamaan kytkinasetelmaa vauhtipyörästä
Seuraavassa kuvassa näkyy kytkin asetelma ja kytkinlevy irroitettuna
Seuraavaksi kun osat oli purettu aloitimme laittaa laatikko kasaan.
Ensiksi kytkinlevy ja asetelma piti keskittää keskitystyökalulla
Kuvia kytkinasetelman kiinnityksestä
Seuraavaksi vaiheessa olikin laatikon takaisin pusertaminen
Sitten pientä infoa kytkimen toiminnasta.
Eli kun kytkin poljinta painetaan niin neste liikkuu pääsylinteristä suoraan painelaakeriin joka painaa siirto haarukkaa joka painaa painelaakeria
Painelaakeri vuorostaan painaa paineasetelmaa joka vapauttaa kytkinlevyn kitkapintojen välistä.
Sitten moottorista ei välity enää voimaa vaihteistoon
Tehtävä onnistui omasta mielestäni hyvin ja nyt ymmärän jonkin verran paremmin kytkimen ja vaihteiston toimintaa
Hommassa apurina oli Teemu K
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti